Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępnosci Szkoły Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie osobom ze szczególnymi potrzebami 2022 – 2024

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.

  • Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego. Stan w dniu 2021.01.01 r.
    106 KB

Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie

Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 848 ze zm.)

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie

Data publikacji strony internetowej: 2019.01.12

Data ostatniej dużej aktualizacji:  2013.09.25

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Nie zostały spełnione następujące wymagania:

  • część załączonych dokumentów nie posiada warstwy tekstowej – są skanami dokumentów,
  • część załączonych plików graficznych nie posiada opisów alternatywnych,
  • część załączonych dokumentów może nie posiadać prawidłowej struktury np. hierarchii nagłówków,
  • po dokonaniu walidacji znaleziono ostrzeżenia dotyczące brakujących wpisów name dla elementu input buton, title w części linków opisu tagu, czy nawiasu w kodzie (nie ma to żadnego wpływu na korzystanie ze strony).

Spełnione zostały następujące wymagania:

  • serwis WWW wyposażony jest w mechanizm, umożliwiający uruchomienie go w trybie wysokiego kontrastu (tzw. wersja dla słabowidzących). Opcja ta może zostać włączona za pomocą myszy (kliknięcie), klawiatury (standardowo poprzez klawisze TAB i ENTER) lub poprzez zastosowanie skrótu klawiszowego ALT + 5.
  • serwis WWW udostępnia mechanizm dwustopniowego powiększania czcionki każdego elementu serwisu, na każdej stronie.
  • serwis WWW zawiera wyróżnienie wizualne linków. Dodatkowo, za pomocą kolorowej ramki wyróżnione są elementy aktywne, na których zatrzymał się fokus.
  • naciskając klawisz TAB, w pierwszej kolejności wyświetlają się tzw. skip linki, umożliwiające szybkie przejście do treści głównej, menu głównego i dodatkowego, wyszukiwarki, a także uruchomić wersję kontrastową serwisu WWW.
  • tytuły poszczególnych stron serwisu WWW posiadają prawidłową strukturę w postaci odpowiednio przygotowanych nagłówków typu h1, h2, h3 itd, w odpowiedniej kolejności.
  • wszystkie elementy aktywne w serwisie są dostępne za pomocą klawiatury.
  • na stronie nie ma pułapki klawiaturowej.
  • w serwisie nie ma elementów, które powodują gwałtowne zmiany jasności lub szybko błyskają na czerwono.
  • w serwisie nie ma elementów uruchamiających dźwięk, którego nie da się zatrzymać.
  • na stronie nie ma migających lub poruszających się elementów, których nie da się zatrzymać lub ukryć.
  • w serwisie nie ma mechanizmu otwierającego nowe okno bez udziału użytkownika.
  • serwis WWW zawiera mapę serwisu. Mechanizmy te dostępne są bezpośrednio ze strony głównej.
  • zachowana jest spójność układu i działania pasków menu i innych elementów nawigacyjnych na różnych stronach w serwisie.
  • nawigacja za pomocą klawiatury odbywa się w logicznej kolejności w stosunku do zawartości strony.
  • użytkownik serwisu nie jest zmuszony do rozpoznania koloru podczas korzystania z niego.
  • na stronie nie wykorzystuje się informacji, których zrozumienie opiera się wyłączenie na właściwościach zmysłowych.
  • w serwisie WWW nie występują dane tabelaryczne, które prezentowane są w innych niż tabele elementach HTML, ale stylizowanych na tabele.
  • graficzne elementy czysto dekoracyjne posiadają pusty atrybut alt.
  • zmiana odstępów pomiędzy liniami, akapitami, znakami i wyrazami nie powoduje utraty czytelności.
  • każda strona serwisu WWW ma poprawną deklarację języka.
  • na każdej stronie serwisu WWW jest przynajmniej jeden nagłówek h1.
  • znaczniki HTML są użyte zgodnie z ich przeznaczeniem.
  • ramka fokusa podświetlająca dany element nie jest usuwana za pomocą skryptu.

Powody wyłączenia:

  • archiwalne dokumenty załączone do artykułów mogą nie spełniać wymogów dostępności – zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021.03.11

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Potrzebujesz informacji w innej formie niż prezentowana na stronie internetowej? Skontaktuj się z nami! 

W zgłoszeniu podaj:

  • adres internetowych strony, na której jest niedostępna dla Ciebie treść,
  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail)

Na tej stronie internetowej są problemy, które według Ciebie, wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej? Zgłoś to do nas. 

Za wszystkie kwestie związane z dostępnością cyfrową i udostępnianiem treści z tej strony internetowej odpowiada Irena Pietrzykowska. Możesz skontaktować się z nim mailowo i.pietrzykowska@drzonowo.pl lub telefonicznie 094 35 87 493.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością  
 

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do [Nazwa podmiotu, link do danych kontaktowych lub wprost dane kontaktowe]. Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Wejście główne na teren szkoły znajduje się od strony budynku po gimnazjum.

Chodnik przylegający do wejścia nie zawiera udogodnień dla osób niewidzących lub niedowidzących.

W pobliżu znajduje się przejście dla pieszych bez sygnalizacji dźwiękowej dla osób niewidomych lub niedowidzących.

Wejście główne do budynku nie zawiera podjazdu dla wózków inwalidzkich.

Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. 
W budynku nie ma windy.

Parking obok szkoły nie zawiera wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.

W budynku brak oznaczeń ułatwiających poruszanie się osobom niedowidzącym.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.